Citymail | shipping smarter

Blog van admin

Zon, zee en online marketing: 10 leestips

Voor veel online marketeers een bekend verschijnsel: je bent zo druk dat je geen tijd hebt om alle interessante artikelen die je voorbij ziet komen ook daadwerkelijk te lezen. Nu de zomer weer aangebroken is en daarmee het vakantieseizoen van start gaat, heb je eindelijk wat tijd om interessante artikelen én boeken te lezen. Maar welke dan? Dit zijn 10 must reads over online marketing tijdens je vakantie. 

Meer

WhatsApp: dit zijn 6 onbenutte kansen voor jouw merk

WhatsApp is het nummer 1 communicatiemiddel momenteel. Toch wordt het maar heel beperkt ingezet door merken. Facebook heeft marketeers al heel veel opgeleverd, dus je zou kunnen verwachten dat Whatsapp evenveel gaat betekenen. Maar, het is vaak nog onduidelijk hoe WhatsApp ingezet kan worden. Waar liggen tot nu toe onbenutte kansen om WhatsApp zakelijk te gebruiken? Dit zijn zes richtingen die inspiratie en suggesties geven hoe WhatsApp vandaag de dag ingezet kan worden.

Meer

ASOS boekt goede resultaten ondanks dure pond

De Britse online mode retailer ASOS boekte over het tweede kwartaal van 2015 24 procent meer omzet. Op de thuismarkt stegen de verkopen met 27 procent, en internationaal 16 procent.

Meer

‘Social shopping: veel hype, weinig actie’

Het moet een nieuw commercieel fundament onder Instagram, Pinterest en Facebook worden, maar volgens marktonderzoeker Forrester is social shopping vooral een geblaat en weinig wol.

Meer

Tablet wordt het meest gebruikt voor e-mail

Nederlanders gebruiken hun tablets steeds vaker. Dat blijkt uit de jaarlijkse Samsung technologiebarometer. In 2014 gebruikten we de tablet nog 40 minuten per dag, in 2015 is dit al opgelopen tot 66 minuten per dag.

Meer

Gezichtsscan in plaats van wachtwoord bij Mastercard?

Deze herfst hoef je waarschijnlijk je wachtwoord van Mastercard niet meer te gebruiken. In plaats daarvan wil Mastercard gezichtsscans invoeren bij internetbetalingen.

Meer

Het mooiste toetsenbord ooit gemaakt

Als je een kantoorbaan hebt, spendeer je een heleboel tijd achter je computer en je toetsenbord is daarbij je beste vriend.

Meer

5 e-mails die je helpen van een lead een klant te maken

50% van de leads die je verzamelt zijn nog niet ‘sales-ready’. Dat geluid hoor je vast ook op jouw sales afdeling. Hoe krijg je vanuit die grote bak met leads nu de juiste leads bij jouw sales collega’s? Het antwoord is: lead nurturing. Om je op weg te helpen, vind je in dit blog 5 e-mails die onmisbaar zijn in jouw (komende) lead nurturingsprogramma. En als extraatje hebben we ook een excel document gemaakt waarmee jij jouw lead nurturingscampagne makkelijk kunt ontwikkelen.

Meer

Last mile: Wie is de eigenaar van de klant? Webshop of pakketvervoerder?

Dit is een vraag die bij e-commerce ondernemers nogal uiteenlopende reacties oproept:

Meer

Online heeft grote invloed op offline winkelverkopen

Een op de drie verkopen in een fysieke winkel is in het proces tot de transactie beïnvloed door informatie van internet. Winkeliers, zegt Deloitte, moeten de hele ervaring rondom winkelen beter aansluiten op de belevingswereld van hun klanten.

Meer

Pagina's